piątek, 8 marca 2013

Eyeliner - sztuka kreski cz.1.

  Linia biegnąca na krawędzi rzęs - to najprostsza definicja eyelinera. Brzmi jak najłatwiejsza rzecz na świecie. Mimo to całe mnóstwo osób upiera się, że ładnej kreski zrobić nie potrafi. I tu trafiamy na brutalną prawdę - eyeliner to jeden z najtrudniejszych elementów w makijażu (słowa Luizy Lenatrowicz, profesjonalnej makijażystki). Do tego jego postać wcale nie kończy się na jednej kresce - kształtów, jakich możemy jej nadać jest nieskończenie wiele: od prostych, subtelnych i codziennych, aż po przerysowane, teatralne i graficzne wzory na wybiegach wielkich domów mody. A jakie konkretnie zadanie ma najzwyczajniejsza w świecie kreska na linii rzęs?
Maybelline, Lasting Drama, gel liner
  Eyeliner zagęszcza rzęsy, optycznie koryguje kształt, wielkość i położenie oczu oraz nadaje niepowtarzalnego stylu i charakteru. Najprostszemu makijażowi dodaje uroku. Może być makijażem samym w sobie, a nie tylko jego elementem. Dodaje profesjonalnego wyglądu, bo wygląda dojrzale i dobrze zrobiony nie daje efektu "overdone", czyli po prostu przesady. Nikt przecież nie chce wyglądać, jakby starał się za bardzo, tylko świeżo i czysto.
  Rodzajów tuszów do kresek jest kilka. Jest to kredka, puder, płyn, żel i krem, przy czym dwa ostatnie więcej łączy niż dzieli i czasem trudno je rozróżnić.

 Kredka
 Prawdopodobnie najbardziej znana. Jest łatwa w użyciu, o ile jest odpowiednio miękka. Niczego dobrego nie da się zrobić z twardym produktem i nie warto się oszukiwać. Oczywiście kredkę można zmiękczyć (o czym pisałam w jednym z wcześniejszych postów), jednak najlepiej zainwestować w dobry, miękki i odpowiednio napigmentowany kosmetyk. Warto pamiętać, że kredka ma kremową konsystencję przez co może się rozmazywać. Zawsze utrwalaj kredkę cieniem w tym samym kolorze - zapobiegnie to przynajmniej w większej części rozmazywaniu się kredki i znikaniu jej w ciągu dnia.

 Puder
 Moim zdaniem - najłatwiejsza w użyciu forma eyelinera. Może to być także po prostu zwyczajny, dobrze napigmentowany cień do powiek. Wymaga użycia specjalnego pędzla do kresek - cienkiego, sztywnego i płasko ściętego. Jego końcówka powinna być równa, lub lekko zaokrąglona. Ścięcie może być ukośnie, ale nie jest to wymóg. Taki eyeliner można stosować także na mokro, co zapewni trwalszy efekt.

 Płyn 
 Popularny i bardzo rozpowszechniony. Niewielka buteleczka i cieniutki, precyzyjny pędzelek. Oferuje go niemal każda firma kosmetyczna, tak jak kredki i nie ma większych trudności z dostaniem go. Pędzelek nie może się rozdwajać - poważnie utrudnia to wykonanie zadania, dlatego polecam raczej zainwestować w dobry produkt, niż męczyć się z nieporządnie zrobionym pędzelkiem. Efekt końcowy po jego zastosowaniu jest o wiele ostrzejszy niż w przypadku wcześniejszych produktów, dlatego często jego linię zmiękcza się cieniem do powiek.

 Żel i krem
Sprzedawane w malutkich słoiczkach, do których czasem dodawany jest pędzelek, jednak osobiście polecam kupić pędzel osobno (skośnie ścięty, z zaokrąglonym czubkiem lub ścięty na prosto, sztywny i cieniutki). Dają mocny i graficzny efekt, który można zmiękczyć cieniem w tym samym kolorze. Charakteryzują się często wysoką trwałością.

 W kolejnym poście trochę więcej o eyelinerze kreatywnym, czyli teatralnych wzorach i kolorach oraz jeszcze kila przydatnych informacji. Do zobaczenia :) 
 
 

10 komentarzy:

  1. Ty zawsze masz tak perfekcyjną kreskę, że tylko pozazdrościć :D Kiedyś mnie nauczysz, mam nadzieje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, muszę się sama jeszcze dużo nauczyć ;) Ale kiedyś, kto wie. Do makijażu ja zawsze chętna :D

      Usuń
  2. Eyeliner w pudrze? O tym to jeszcze nie słyszałam. Człowiek codziennie uczy się czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego służy ten blog, cieszę się że czegoś cię nauczyłam xD Za taki eyeliner ja używam po prostu cienia do powiek i bardzo lubię ten sposób.

      Usuń
    2. no właśnie eyeliner w pudrze? matko, zaskakujesz mnie! ;o
      i tak strasznie Ci zazdroszczę, że potrafisz wyczarować takie cuda no! cały czas mam przed oczami Misię, tak cudownie pomalowaną, to było absolutnie genialne! :D

      Usuń
    3. Dziękuję, dziękuję! Polecam się na przyszłość xD

      Usuń
  3. Czekam na następny wpis o eyelinerze, jestem ciekawa, czego nowego się teraz dowiem :D A Ty którą firmę eyelinera lubisz najbardziej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam cień do powiek (puder) i krem/żel :) A mój płynny w pisaku jest odpowiedniejszy do bardziej precyzyjnych zadań i też go lubię, chociaż co do intensywności koloru mam sporo zastrzeżeń ;)

      Usuń
    2. A o tych płynnych co myślisz? Ja się przymierzam (jak zawsze dłuuugo xD) do kupienia eyelinera i intensywnie myślę, co by tu wybrać

      Usuń
    3. No napisałam w poście co myślę...xD Niedługo kupię sobie taki czarny, bo na razie mam tylko złoty, ale generalnie jeśli trafi się na dobrą firmę itp. to uważam że są bardzo dobre, poręczne i precyzyjne (co widzę po złotym).

      Usuń